Två dagar efter den dödliga flygolyckan i Sydkorea börjar katastrofens omfattning att klarna.
Vittnesmålen är otaliga. En man berättar för BBC att han har förlorat både sin svärson och sina två barnbarn. Barnbarnen var båda i tonåren. En annan man, boende i Thailand, berättar för Reuters att han förlorade sin dotter.
– Oavsett vad jag gör kommer hon inte tillbaka. Jag måste bara acceptera det, säger han.
”Utspridda på hangargolvet”
För många anhöriga har tiden efter olyckan präglats av frågor och frustration, inte bara med flygbolaget utan också med myndigheterna.
Kritiken handlar till stor del om hur offrens kvarlevor hanteras. Två dagar efter olyckan hade endast fyra av de 179 överlämnats till de sörjande. Arbetet försvåras av att många kroppar är så svårt sargade.
– Det viktigaste just nu är att offrens värdighet bevaras, men nu ligger de utspridda på ett hangargolv, säger Park Han-Shin vid en pressträff. Park förlorade själv sin bror i kraschen och för nu de anhörigas talan i efterspelet av olyckan.
Kroppar placerades i fryscontainer
Kort efter pressträffen där Park Han-Shin talade meddelade landets hälsominister att kvarlevorna placerats i en fryscontainer i väntan på att de kan lämnas ut.
Ministern uppgav vidare att endast fem kroppar återstod att identifiera och att det i många fall krävts DNA-tester innan några slutsatser kunde dras.
– Det har blivit en del förseningar men jag vill understryka att vi jobbar nätterna igenom och tar in alla resurser vi kan, säger Lee Jin-Cheol vid den lokala luftfartsmyndigheten.
”Hur ska barnen klara sig själva?”
Hanteringen av kvarlevorna är dock inte den enda punkten där anhöriga är kritiska. Det handlar också om ekonomisk kompensation.
Under en pressträff på måndagen läste Park Han-Shin upp en överenskommelse som det aktuella flygbolaget Jeju Air slutit med de anhöriga. Av den framgår att flygbolaget ska stå för alla kostnader kopplade till begravningar, men att beslut om övrig kompensation ska fattas senare.
Att kompensationen kommer på plats är avgörande, enligt Park Han-Shin.
– Familjeöverhuvuden har lämnat oss. Föräldrar har lämnat oss. I vissa fall finns det bara barn kvar, hur ska de kunna klara sig själva? Det här är inget som varken provinsstyret eller regeringen kan hjälpa oss med.
Jeju Air har ännu inte gett några besked i frågan men säger att man ska göra ”allt man kan”.