Spelreklamens tre knep för att fånga dig

Uppdaterad
Publicerad

Spelreklamen tar allt större plats i kultur- och nöjesvärlden, samtidigt som allt fler svenskar blir spelberoende. Henrik Armus, ordförande för Spelberoendes riksförbund, förklarar hur spelbolagen jobbar för att få fler att spela.

– Bonusar vet vi är en trigger för oss spelare, säger han.

Med generösa bonusar och uppmaningar om snabba insättningar och uttag håller spelreklamen sina spelare i ett fast grepp.

– Det ska gå fort, man ska inte tänka sig för utan bara omsätta pengar i spel, säger Henrik Armus, ordförande Spelberoendes riksförbund.

Spelreklam i kulturvärlden

Se spelbolagens knep i klippet ovan.

Hela SVT Edits minidokumentär ”Carl och spelreklamshelvetet” hittar du här.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Spelreklam i kulturvärlden

Mer i ämnet