Enligt Magnus Pettersson är det en klick före detta anställda som motarbetat Nofatel genom att inte bete sig seriöst i vissa kundkontakter. Enligt honom började problemen hösten 2022.
Magnus Pettersson är djupt besviken på det som hänt och menar att Nofatel inte kunnat överleva på marknaden om affärsidén var att luras.
– Det här har kostat oss så mycket badwill, så mycket missnöjda kunder och så mycket problem. Det är ju jag som har ansvaret, det är jag som ansiktet utåt. Jag tycker inte det här är roligt någonstans, säger han.
Inte sanktionerat av ledningen
Han ställer sig starkt frågande till uppgifterna om att det skulle vara sanktionerat av ledningen att medvetet lura kunder.
– Jag har rimligen så svårt att tro på det. Jag har aldrig sagt till eller uppmanat någon säljare att ljuga, säger Magnus Pettersson.
Slutat eller fått lämna
Den grupp anställda som han menar legat bakom problemen jobbar inte kvar i företaget.
– Ett antal personer har fått sluta under resans gång eller har valt att sluta själva eftersom de inte kört på ett juste sätt, säger Magnus Pettersson. De allra flesta av våra 400 anställda genom åren pratar gott om oss.
I klippet nedan hör du två före detta anställda berätta hur de anser att Nofatel lurat kunder: