Ny trafikstrategi i Örebro
Jones • Örebro behöver vara tillmötesgående för alla. Om jag vill ha en promenad så tar jag en. Har jag en tid och passa blir det bilen. Cykel kommer jag inte skaffa någon för dom blir alltid stulna för eller senare. Det ska ta max 15min att ta sig dit man ska oavsett vilket färdmedel. Och man väljer utefter det.
Tom • Uppskattar inte alls nya strategin. Om man på något sätt är beroende av bil p.g.a. jobb eller bor på landet så blir man straffad av de avsmalade vägarna, brist på parkeringar och tungt fokus på gångbanor, cykelbanor & kollektivtrafik.
Man bör snarare bredda vägarna där det går i stan till 3 fält, iförd att smalna av till 1.
Den här trafikstrategin gynnar endast de som från början har gång/cykelavstånd eller nära till kollektivt alternativ.
Alltså, om man har hela sitt liv inne i stan så går det bra, men om man är beroende av bil så straffas man, trots att går att bygga till både bilister och icke bilisters fördel.