Enligt stämningen till Stockholm stad har Slussenbygget som startade med omfattande rivningar 2016 skrämt bort besökare, något som drabbat restaurang Gondolens omsättning. Det rapporterar P4 Stockholm.
Gondolens ägare Anna Lallerstedt, säger enligt kanalen, att restaurangen hittills inte har behövt säga upp några anställda, men att man istället har valt att inte ersätta sju tjänster. Men någon ersättning från staden har Gondolen inte fått.
– Vi gör vårt bästa för att se till att allt fungerar, vi skyltar, vägvisar och vi upplyser om att verksamheterna har öppet som vanligt, säger Eva Rosman, kommunikationsansvarig för Slussenprojektet till P4 Stockholm.
Medan man från Slussenprojektets sida tycker sig ha haft bra kommunikation utifrån rådande omständigheter har Gondolen upplevt motsatsen, vilket också mynnade ut i skadeståndsanspråket, som Gondolen enligt Eva Rosman på Slussenprojektet hittills inte fått kompensation för.