Eurovisionyran i Malmö har precis tagit slut men kommande helg väntar ny musikfest i Sverige, när Taylor Swift i tre dagar spelar i Stockholm.
Taylor Swift är den mest spelade artisten på Spotify och hennes fans reser världen över för att se hennes konserter. Till Stockholm väntas 150 000 besökare komma och fyra av fem av dessa väntas vara hitresta från 130 olika länder.
Den ekonomiska effekten hennes turné har på städerna hon besöker har till följd av detta fått ett eget begrepp; Swiftonomics.
Så ökar försäljningen av Taylor Swift-accessoarer
Men förutom att hotellrum och restauranger i Stockholm blir fullbokade av ”Swifties”, har Stockholms Handelskammare nyligen sett ytterligare en Swifteffekt.
– Cowboyhattar är en typisk Taylor Swift accessoar som härstammar från hennes rötter inom countryn, och vi ser en kraftig ökning i försäljningen av dessa, säger Carl Bergkvist, chefsekonom på Stockholms Handelskammare.
Handelskammaren har tittat på siffror från Amazons nätbutik i Sverige och sett att försäljningen av Taylor Swift-relaterade accessoarer ökat med 79 procent under perioden januari-april i år, jämfört med samma period förra året.
Cowboyhattar för kvinnor sticker särskilt ut med en ökningen på 155 procent.
Inte bara Swift bakom westernkulturens uppåttrend
Bilden bekräftas av en hattbutik i Stockholm som SVT pratat med.
– Senaste året har vi sålt väldigt mycket cowboyhattar, säger Katarina Monie, hattförsäljare.
Det kan däremot vara svårt att sia om det bara är Taylor Swift som bidragit till huvudbonadens växande popularitet, bland både män och kvinnor.
Hattbutiken i Stockholm misstänker att det finns fler anledningar. De senare åren har countrymusiken och westernkulturen fått ett lyft dels av världsstjärnor som Beyoncé och Post Malone, och dels av tv-serier likt Yellowstone.