Kunder som uppmanats att avboka sina biljetter till inställda tåg får betala en avbokningsavgift och dessutom är det långa väntetider.
Konsumentverket har inlett en granskning av Vytåg efter att flera kunder skickat in klagomål till myndigheten.
– Konsumenter har anmält till oss att de var missnöjda med informationen de fått och uppfattat den som felaktig, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket.
”Fått sina biljetter återbetalda”
Bland annat har kunder uppmanats att själva göra avbokningar av inställda tåg och då har de fått betala en avbokningsavgift.
– Alla får sina biljetter återbetalda oavsett biljettyp, säger Christer Berglund.
I videon ser du mer om kritiken mot vytåg i inslaget och konsumentverkets jurist Maja Lindstrand berättar vilka rättigheter man har som resenär vid inställda tåg.
Har du drabbats av tågstrulet i vinter? Hör av dig till oss! Mejla redaktionen eller reporter Per-Anders Fredriksson.