Sedan i fredags har ett 40-tal personer hört av sig skriftligen och flera personer har också ringt till Transportstyrelsens kundtjänst.
– Vi upplever att de som ringer lindar in frågorna mer, säger Torbjörn Bülow.
– Det är inga lätta samtal att ta emot och vi ser såklart mycket allvarligt på detta, säger Monica Näslund, pressansvarig på Transportstyrelsen.
LÄS MER: Alla svenska körkortsfoton läckte till Tjeckien
Är det personer med skyddad identitet som hört av sig eller vanliga medborgare?
– Jag uppfattar att det främst är vanliga medborgare. Men det är ju svårt för mig att veta om de som ringer har skyddad identitet eller inte. Nu jobbar vi med att försöka täppa till säkerhetsriskerna, säger Monica Näslund.
LÄS MER: Du kan få skadestånd för läckta personuppgifter
Inte förvånad över oron
Fredrik Svärd, generalsekreterare för Forum för Dataskydd, säger att det inte är förvånande att så många hör av sig.
– Vi ser ett ökande intresse för integritetsfrågor och en större oro att information ska spridas. Vi ser också att det i dag får konsekvenser för företag som missbrukar personuppgifter. Det skadar varumärket och påverkar aktiekurserna.
LÄS MER: Stora brister i myndigheternas IT-system
Det som hänt vid Transportstyrelsen visar också på vikten av att även myndigheter ser över hur personuppgifter hanteras, menar han.
– Hoten ökar. Det gäller att inte bara stirra sig blind på företagens hantering av data. Det handlar ju både om enskildas integritet och rikets säkerhet.